Alla inlägg under februari 2011

Av Madeleine - 28 februari 2011 15:39

Så var det måndag igen då! Tack för det Gud. Jag är väldigt tacksam. Not.

Vi har suttit på Kau hela förmiddan och traglat svenska språket. Som tur är har vi bara introduktionen kvar nu men den börjar som tur är utformas önskvärt oxå.   

Längtar dock redan till nästa helg, då ska vi ut och gå tre mil! Tror nog det är nån som inte tror jag är riktigt klok här nu. Ialf ni som känt mig hela livet.   

Tror nog en människa kan ändra sig rätt rejält och se fördelar med både det ena och det andra.   

Om man redan går en sådär sex mil i veckan kanske man inte ger sig ut på en 3 mil lång promenad men vad gör man inte för nån man tycker om..?  

Hoppas dessutom på en Mellokväll med Katta på lördag! Håll dig på benen nu darling! När fredan kommer hoppas jag man känner en lättnad över att PM:et är inlämnat och examinationen är gjord och det går bra. Lite nervöst är det ju men jag får väl luta mig tillbaka på Fia om det skulle skita sig. Tror det får bli en riktig slappfredag. Det kommer jag va så jävla värd! Fredasmys!!!!

Har fått "Dead By April-feber" så stackars älskling får lyssna på mycken skrål här om dagen. Tur dom är bra.   

Nu får det bli lite mys med Baby och sen får jag väl ta tag i uppsatsen lite igen.

Ha en fin kväll alla! Puss, KrAm och nyp i sjärten!       // Sessan   


Av Madeleine - 27 februari 2011 16:51

Jaha, nu är det söndag igen! Fy va veckorna går snabbt...tyvärr, tkr inte jag hinner med nåt alls faktiskt. Suck!

Jaja, dagen igår va rätt trevlig faktiskt. Först lite shopping med mammsen på Bergvik, jag kom hem med lite för mkt grejer bara   

Sen denna Mellofestival, som nu skulle avslutas inför andra chansen nästa vecka! Tacos och mkt skitprat utgjorde väl grunden i smeten och det blev en riktigt fin kaka som vanligt när man umgås med Katta. Va riktigt myspys!   

Lite dåliga bidrag tyckte jag nog att det va den här gången. Hade lite högre förhoppningar om gårdagens bidrag.


Saknade en viss person lite väl  mkt igår kanske...Fast då får man väl göra nåt så inte saknaden blir så stor.   Är dock lite förvånad över utgången... Hmm...   

Somnade lite väl sent kanske, elr tidigt hur man nu definierar det...och ska nog inte dricka riktigt lika mkt kaffe i fortsättningen tror jag.

Efter en underhållande kväll, har jag ialf tagit det väldigt piano idag. Det är skönt att göra det ibland oxå.   

Detta va min helg i korthet och nu ska jag krypa ner i sängen och snarka, innan jag förhoppningsvis får lite besök om en stund!

Puss och KrAm på sjärten!    // Sessan på ärten   

Av Madeleine - 25 februari 2011 22:16

Efter en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG vecka med ett slitigt PM och mkt skrivande, vändande och vridande gick jag och Fia på helgledighet idag!   

Är så himla skönt så det går inte att beskriva. PUNKT!!

Jag har gått närmare fem mil den här veckan och det är väl i och för sig bra, men idag va det lite töligt faktiskt.

När jag kom hem efter min vanliga runda (dagis, skola, tur på stan, hem, dagis, hem) så hade jag fått en brev som jag va tvungen att skicka idag! Då fick Madeleine snällt sätta på sig skorna igen och gå in till Forshaga, för det va endast där som dom tömde brevlådan efter kl sex. Suck! Så det blev ytterligare en bit. Väl där så passade jag ju på att handla lite fredagsmys. Att jag aldrig lär mig! Det va SÅ roligt att bära en kasse mys och en kasse med paket (jag hade beställt lite grejer på nätet och det kunde jag ju ändå hämta ut när jag va på posten...)   Kände mig lite blond när jag hade gått nån km och det började kännas i armarna... Jaja, det som inte dödar det härdar. Stannade på vägen och hyrde en film med. Det va ialf bra.

Svett, varm och allmänt slut kom jag hem närmare kl sex. En dusch, två räksmörgåsar senare, lite godis och en väldigt bra film känner jag att det snart är dax att droppa i säng.

MEN...

Vi fick tillbaka tentaresultatet för kirurgitenten och jag måste bara säga: Fy faan va jag är bra!

Så orolig jag varit för att först plugga till den jävla tentan, sen väntar närmre fem veckor på resultatet och just nu känns det inte precis läge att börja tentaplugga mitt i uppsatsen. Jag är nöjd kan man säga! JAG ÄR NÖJD!!!   

Det känns underbart, jag korkade upp en flaska Champagne och det började snurra rejält i huvvet på mig efter ett glas! Gött! Jag är inte dyr i drift ialf...mest underhåll här.


Ringde Katta och herregud va vi skratta...

Ska starta undervisning om hur man undviker uppkomsten av syltgurka imorn!


Nattinatt, KrAm och Puss på stjärten    // Sessan på ärten   


Grattis till Katta som fyller 25 år idag!  

Av Madeleine - 22 februari 2011 18:13

Oj, märkte att det varit ett tag sen jag varit inne och skrivit nånting överhuvvetaget... Jaja så kan det gå!

Jag och Fia håller på med vårt PM, som snart ska va inlämnat...nästa fredag faktiskt. Trodde aldrig att nånting skulle ta sån tid. Just nu känns det som vi vrider och vänder på varje ord, men jag tror det kommer bli toppen!   

Jag va inte ens inne på FB på flera dagar och då har jag mkt att göra ska ni veta. Jag som är verkligen totalt FB-nörd.

Känns inte som jag hunnit träffa folk elr gjort nåt roligt på evigheter. Vintern tar aldrig slut heller, den har varit i fem månader nu. Mer till och med. Jag kmr ihåg när första snön kom för då hade jag besök av en Mr K, som va i förbifarten. Det länns som det va evigheter sen nu. Undrar när vintern ska släppa sitt grepp om oss och man äntligen ska få känna våren och allt som följer med den..?????  

Tyvärr är jag ju redan kär så där har vintern redan bedragit sig ordentligt, men man blir ju inte riktigt klok på det här. Det är mkt roligare när snön smälter och fåglarna kvittrar och man inte behöver ha så mkt kläder på sig längre.

Det där med kläderna det känns som ett steg i rätt riktning. För hur sexig kan man känna sig i överdragsbyxor, ulltröja och en ful mössa??? Inte jag ialf. Jag vill ha tulpander, ljumma vårvindar, högklackat och vackra kjolar med mkt fina färger!   

Ojojoj...suck! Men jag vet det kommer!!! Och jag väntar, med lite dåligt tålamod nu ska jag ärligt erkänna.

Jag vill ha fräknar, solbrända kinder och mjuka kyssar. Nä nu får jag ge mig! Skärpning!  Ja ni hör ju detta blir ingen lätt match för mig denna vår...elr ingen vår. Uj...


På lördag ska jag te min tant, Katta och så ska vi kanske drinka oss med jordgubbsdrinkar igen..? och kolla Mellofestivalen. Jihoo!! Inte för att jag är nåt jättefan av Mello, men jag är ett jättefan av Katta!   (Och så får jag kalla henne för tant då oxå, för då har hon kvalat in, hihihihihihi!!!!)

Fy faan vad jag längtar tills vi sitter på hemmet och garvar åt allt knäppt vi gjort tillsammans. Vi garvar redan brallorna av oss emellanåt. Så skönt! Puss älskar dig!

-Hejsan!   Och för att undvika eventuella missförstånd, Katta är inte min tjej, hon är min tant, min bästa tant! HAHA, där fick du dig Pilutta!   Vi kör så det ryker!!

Vi funderar på att åka på en kryssning, men vi är så jävla lika så risk finns att det stackars fartyget välter (jaja, jag vet kantrar). Vi får lura på den ett tag till, snart kommer det en sommar.


Tillbaka till nuet. Idag har jag gått en mil, minst! Fy fasen vad jag går. Jag går och går och kommer aldrig till dörren...Jodå men nästan inte. Dagis, buss, skola, buss, dagis, affären, hem. Hade jag inte ätit så mkt så hade jag snart sett ut som en tråd. Men jag gillar inte trådar så ni förstår själva...   Ska införskaffa mig en kvast, dom är inte så dyra i försäkring som en bil tror jag. Inte drar dom så mkt bensin heller... Tills dess blir det fortsatt buss. Punkt, punkt, punkt. Blää.

Men det postitiva är som sagt motionen. Jag har heller inte så mkt problem att sova längre. Jag är helt slut på kvällarna efter allt detta promenerande. Är rätt bra med tanke på att det snart är vårruset, som jag för övrigt har bestämt mig för att springa i år. Med promenaderna alltså, inte att jag somnar när jag nattar Wille. Det är tråkigt, för jag hinner ju inte så mkt som jag skulle vilja.   

Nu är det väl nån tråkig människa som säger - Man kan inte få allt... Joo då det kan man säger jag då. Man kan ialf försöka. Det går oftast. Det som är viktigt nog går alltid. Inget är omöjligt, bara olika svårt. (Peppar mig sj lite här nu...hihi...)

Nu ska jag få min son i säng och så ska jag se om jag får tid att ringa en Sötnos jag känner!

Nattinatta folkens!

Puss och KrAm och nyp i stjärten!!    // Sessan på ärten   

Av Madeleine - 11 februari 2011 21:50

Äntligen, äntligen är det FREDAG! Veckans bästa dag   

Jag och Soffi blev klara med litteraturstudien igår så idag var det bara att lämna in den... Uuuu va gött. Det va vi värda.

Satt där och skrev så ögonen nästan blödde tillslut...nja inte riktigt men nästan!!

Så nu är vi väl lite ledig ialf under helgen och det ska bli så skönt.

Synd bara att inte tentaresultatet kom igår som det skulle, för då hade man vetat om man hade nåt släp elr inte... Jaja den som lever lär ju få veta.

Nu är jag skittrött. Har skottat här hemma två ggr igår och två ggr idag. Blir nästan lite sur.

Min kropp tror det är vår men det tycker tydligen inte vädergubben eftersom han skickar ner mer snö. Jag var livrädd idag då jag körde hem efter att ha lämnat Wille hos farmor. Jag HATAR att köra i snömodd, halka och mörker!!!!!!!! Bläää.


Tror jag är helt galen...återkommer kanske till det i ett annat inlägg.

Uuu, för mkt känslor i en för liten kropp.   

Vi får se vad den här helgen har att erbjuda. Har ju definitivt att göra här hemma, men jag skulle helst vilja krypa upp i soffan med en "special someone", ja som sagt...host, host, host   


Nu blire Bond, inte för att jag inte sett alla filmerna redan, men jag älskar Bond.

Puss och KrAm   // Sessan   

Presentation


Jag är en tjej som vill mkt, men hinner lite... Ibland är jag kanske lite väl mkt tidsoptimist annars är jag bara sen... Har väl för många järn i elden helt enkelt, men vad vore livet annars!? Läs mer under presentationen :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vänner och Nyfnikna


Ovido - Quiz & Flashcards