Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Träningsvärk!

Av Madeleine - 8 mars 2011 14:36

Vaknade i morse av "Mamma, mamma, vakna mamma, jag har byggt koja jag!" Något yr och inte riktigt vaken tog jag mig ur sängen och visst va det sant, han hade byggt koja. Alla, kuddar, täcken, filtar och kläder som han hade kommit över låg i en ganska prydlig hög... Jaja sa jag, jättefint. Kom nu så går vi och ser på Bompa. Va inte riktigt med på den. Vakna och hela nystädade golvet fullt med grejer...grejt det!   Ner i sängen igen med en jättepigg tvååring som absolut inte hade tänkt somna om. "Mamma jag är hungrig..." Nej,nej,okey bara att gå upp.

Kände inget at träningvärk från igår. Kändes ganska bra, tills jag skulle gå UPP för trappan. SHIT!! Okey, det va visst värre än jag trodde.   

Va helt plötsligt jäättttehungrig, men hade lovat mig själv att dela upp frukosten på två idag, då jag skulle ut och powerwalka efter lämningen på dagis. Så fick det bli.

Youghurt och grädde med jordgubbar, blåbär och banan och så på med kläderna lite smink och sen till dagis med prinsen.

Hög volym i lurarna och sen gå! SNABBT!! Gick långa rundan (7,5 km) och va rätt slut på sluttampen. Tog långa backen det sista jag gjorde, va kanske det som tog knäcken på mig idag. Väl hemma fick jag fram grejerna så jag kunde köra lite styrka oxå. Men faan vad jag är missnöjd över mig själv när det gäller det. Axeln (den högra) är helt kass och jag orkar knappt hålla upp mig. Suck! Jaja det finns ialf en anledning till att träna. Det kan ju bara bli bättre!   

Jag som brukar va godissugen hela tiden när jag tränar har idag varit sugen på bacon och ägg. Hmm... Lovade mig själv att ställa mig vid spisen sen när jag hämtat Wille. Till lunch fick det bli nåt lite lättare än så, kinagryta, mest proteiner och fina grönsaker. Skulle behöva en PT som stod och skrek lite på mig. En hård sån!   Nu tre timmar efter dusch och lunch har jag träningsvärk deluxe. Och jag har strechat, jag lovar. Magen känns som en planka och benen vill inge mer idag. Tog inte i mer än vanligt så jag vet inte vad jag ska skylle på ens. Min otränade kramgoa (läs småfeta) kropp kanske som inte ville ut idag... Ska strax hämta på dagis, då blir det ytterliga några km, där fick du jävla kropp!!   


Längtar tills på lördag!!!!!     Det ska bli så kul. Idag är det tisdag. Sen är det onsdag och torsdag och fredag och sen, sen är det LÖRDAG!!   

Ska bli underbart att sova på hotell, nån annan har fixat maten och jag ska bara ha kul.   


Ha en underbar kväll alla och speciellt ni med träningsvärk nånstans av nån anledning! Puss och KrAm    // Sessan   


P.s Är fortfarande jävligt sur för att det är svårt att få ett normalt svar av en viss fröken... Grr... Konstigt med en del saker tydligen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 11 januari 2015 19:03

Insåg att det var så länge sedan jag bloggade sist att jag inte ens kommer ihåg när... Önskar mig lite mer av detta året. Känns som förra året var ett mellanår i alla avseenden.  Nytt år och det innebär även nya möjligheter. Möjligheter att göra ...

Av Madeleine - 9 juni 2011 15:25

    Under stjärnornas himmel och månskenets ljus, drogs flickan till träden och skogarnas sus. Hon gick ner till myren med sin olycklighet, till det dimhöljda tjärnet med sin bottenlöshet. Mossan var mjuk och hon gick med bara fötter, d...

Av Madeleine - 1 maj 2011 12:04

Det var en gång en busmus som bodde i ett litet hus. Hon gick och la sig ensam nästan varje kväll trots att hon var jättesnäll. Men en dag fick musen nog hon tog sitt pcik och pack och drog. Hon åkte in till stan och tog in på hotell oc...

Av Madeleine - 15 april 2011 14:42

Nu ska jag tönta mig lite, leka fjortis och har skrivit en kärleksdikt! Känner mig nämligen väldigt poetisk för tillfället, haha!!! Ha en fin helg alla glad vänner!      I en längtan så stor det går inte att beskriva, kan det starkaste av hjärt...

Av Madeleine - 14 april 2011 08:17

Här kommer dagens saga:   Det var en gång, långt borta i ett land en liten flicka som ville ha nån att hålla i hand Hennes steg genom livet var kantat av glädje och sorg hon sökte efter något, gick över gator och torg   I hennes hjärta ...

Presentation


Jag är en tjej som vill mkt, men hinner lite... Ibland är jag kanske lite väl mkt tidsoptimist annars är jag bara sen... Har väl för många järn i elden helt enkelt, men vad vore livet annars!? Läs mer under presentationen :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vänner och Nyfnikna


Ovido - Quiz & Flashcards