Alla inlägg under mars 2011

Av Madeleine - 31 mars 2011 19:48

Torsdag igen! Torsdagsmys och doppa med Daggert...Nä nu har vi brutit traditionen för en kortare paus i doppandet, återkommer kanske till detta en annan gång!  Har fått mitt nya modem idag...Är hur HAPPY som helst, jag är helt klart surfingberoende... Men det är ju heller ingen nyhet så varför ens prata om det!  Vill dock inte ha mobilräkningen den här månaden... Usch på Madeleine! Så gick det med det! Haha  


Den här har gjort mig så himla glad idag så den går på repeat!!


Är oxå väldigt glad att jag är född kvinna (ialf sist jag kollade) för det verkar som man omger sig med en massa idioter överallt. Dessa idioter är av det andra könet. DVS. MÄN! Tänk att det ska va så himla svårt att förstå sig på dom. Fast å andra sidan jag förstår mig inte ens på mig sj, så vad är det jag begär egentligen... Hmm... Blir nog en karamell att suga på till natten tror jag...  

Här är idag så lugnt, lugnt, FÖR LUUUUUUUGNT!!! Och jag vill inte ha det lugnt, jag vill ha lite drag! Men alla männsikor verkar ha kommit in i nån fas där man inte har lust att umgås, prata i telefon elr ens skicka sms. Fy säger jag! FY!  Nu är det ju så att jag väldigt lätt tröttnar och hittar på andra saker men ibland kan man ju undra...

Snart är det helg som tur är och då har man ju kanske inte så mkt tider att passa. Får försöka klura ut nåt bra att hitta på, ska nog gå fint... Har väl lite lust på myskväll under täcket i soffan men det kanske blir lite tråkigt 48 timmar i sträck! Är inte lite rastlös om det nu inte lyser igenom... 

Gick en mil i morse men det verkar inte som det hjälpte speciellt mkt. Träningsvärken från igår verkar ialf ge med sig nu. Trodde jag va levade död i morse när jag vaknade... HJÄLP!!! Fast det är klart, är man snart trettio år så ska man väl nästan börja känna av att man har en rumpis!  Tror det sitter nån där uppe på ett moln och skrattar åt mig just nu. Ser säkert jättekul ut att jag inte kan böja mig framåt utan att nästan tippa framåt.


Nä nu vill ja ha lite Löööööövvvv och Romantik!    Elr det gamla vanliga går oxå bra!   

Sussa gött, dröm sött! Puss och KrAm och nyp i stjärten    // Sessan på ärten   

Av Madeleine - 27 mars 2011 20:14

Söndag igen då! Helgen har gått i superfart och snart är det måndag igen! Kan det bero på att vi förlorat en timme den här helgen elr...Nä egentligen inte!

Veckorna går snabbt som en virvelvind och jag tycker inte jag hinner med nåt just nu...   Kanske lika bra det, då hinner man inte tänka så mkt.

Tänk, tänk, tänk sa Nalle Puh och det va en björn med väldigt liten hjärna!!!  Försöker verkligen skärpa till mig lite och hålla mitt nyårslöfte men ibland är det inte så lätt... Det är väl ungefär som att banta detta, misslyckas man kan man ju alltid börja om på måndag! Haha!  

Har varit underbart att va barnledig i helgen och kunnat göra precis vad jag ville.

Som sagt på torsdag blev det mys och "Doppa med Daggert" enligt traditionen, fredag blev det shopping, ring en vän för fredagsmys och igår fick det bli tacos och schlager! Känner att jag är lite trött i huvvet idag, kom i säng alldeles för sent alla dagarna men det är väl självförvållat!! Blev kanske lite väl tokig där ett tag, men det man inte kommer ihåg har aldrig hänt!   Det här med schlager är farliga grejer, mina grannar börjar väl tro jag har bleve galen snart! Poppade Velvet lite för sent/tidigt i morse...men det kan dom ha tkr jag! Hon är ju ändå ganska bra!

En underhållande helg helt enkelt!




Fick dessutom en bil idag!   Ibland finns det ialf saker som gör att livet blir ett snäpp bättre! Jag är SÅ glad för att jag har så många underbara människor runt mig som tar hand om mig och det jag inte klarar av själv! Ni är mina livlinor! Tack för det!  

Nu blir det lite filmmys och sängen! Puss & KrAm  // Sessan på ärten   




Av Madeleine - 24 mars 2011 21:46

Hör och häpna! Idag är det torsdag! Och det betyder......ärtsoppa...NÄ, det gör det verkligen inte!!

De betyder veckans höjdpunkt: Torsdagsmys och Doppa med Daggert!!!

Ja för er som inte är med kan jag bara säga: det är en upplevelse och en liten tradition som jag och Katta har tillsammans...   Idag blev det ialf lite käk innan, fläskfilé och pommes. Känner mig riktigt bortklemad. Och hon är så mysig. Puss puss puss   Älskar dig!


Kom på att jag inte bloggat på VÄLDIGT länge...inte sen jag varit iväg till sthlm. Det kan väl ha sina orsaker... Jag har varit en väldigt upptagen kvinna senaste veckan och renoverat om i mitt kök. Jag är faktiskt väldigt nöjd och jag kan med stolthet säga att jag gjort det själv!   

Nu blir det sängen och mysa ner sig för nu är jag tjött efter denna hektiska/mysiga dag/kväll   


Puss och KrAm   // Sessan på ärten   

Av Madeleine - 14 mars 2011 07:19

Måndagmorgon, borde varit sämre. Gillar inte måndagar.

Nu sitter jag här och det känns som fredag   

WOW vilken helg jag haft!

Kommer nog aldrig mer fira nån födelsedag, för det här tog nog priset. Har firat i dagarna tre så...

Katta lurade med mig till Sthlm och vi gjorde finalen av Mello. Behöver man säga mer??

Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det här va nåt i världsklass!

Ja ni hör ju själva. Jag är helt såld!

Tåg, hotell och en massa roliga människor som gillar musik. Suck! Längtar redan till nästa års delfinaler och final.   

Tror jag är KÄR med stora bokstäver - I Mello!   


Och vilken jävla fest sen. Mer än tolv timmar höll vi på att dansa, mingla, dricka jäger och va trevliga. Tror vi va lite trevliga ialf   Är helt hög fortfarande.

Vill ha mer!!!   

Sjöng sönder rösten...föga förvånande för att va mig. Låter som en gubbe som druckit whiskey just nu...HAHA!!! Smällar man får ta. Är ju ganska sexigt när man tänker efter   



Va nog denna låten som gjorde sista knäcken, men va den är underbar. Synd hon inte gick till final.

Röstade dock på Dannydarling typ 100 ggr men det hjälpte ju inte mkt, Saade vann ialf med ett riktigt bra bidrag!   Säg INTE till Katta att jag sagt det bara... Fick bju henne på Jäger då jag förlorade vårt vad! Men hur skulle jag kunna ha en chans mot en schlagerdrottning???? Hur tänkte jag då??

Man får ju ursäkta mitt novisskap och gratulera till en välförtjänt andraplats!


Efter massa pussar, kramar, go mat, nya vänner och väldigt lite sömn somnade jag VÄLDIGT tidigt igår, med tvn på, i sängen. SKÖNT! Underbart!


Nu är det ny vecka, vi får snart tillbaka vårt PM och då är det dax att dra igång skrivandet av X-arbetet på riktigt! Men idag blir det en lugn dag, eventuellt med mkt kaffe och sova lite till!!   


Ha en underbar dag alla!! Puss och KrAm   // Sessan   

Av Madeleine - 9 mars 2011 13:06

Verkade va en bra morgon när jag vaknade idag. Tills det började snöa. Suck!   Snälla Gud, jag vet jag måste gjort nåt väldigt besvärligt, men snälla, snälla ingen mer snö nu! Suck, suck, dubbel suck!

Har städat, bakat (varit desperat hemmafru   ) och fixat med lite grejer här hemma idag... Imorn blir det marängtårta med go fyllning för den som behagar dyka upp!    Min snälla mamma kommer förbi här sen oxå så jag kan åka och handla lite. Måste få lite mat och diverse. Ska dessutom in och hämta min klänning som jag ev. ska ha på lördag... Är en riktig partyklänning och jag får nog passa mig så den inte partar röven av mig...   Hoppas bara den blir bra annars tror jag att jag dööööör.

Har träningsvärk från huvvet till tårna, tom inne i bäckenet. Snacka om otränad. Gött dä! Känns ialf att jag lever idag. När jag vaknade värkte det mellan revbenen. Är på mkt bättre humör idag. SurMadde has left the buildning!   Är nog dax det för nu blire seriös uppladdning tors och fredag   


Denna går på repete over and over again...

Saade v.s Danny (elr Katta v.s Sessan)       Jag erkänner den är rätt bra den här oxå... Men inte riktigt lika bra   



Donnan har fixat skor och jag har inte en aning om varken det ena elr andra. Ska man ta stövlar..? Pumps..? Kommer fötterna dö...TROLIGTVIS!! Får bli återupplivning på söndag innan bussen hem.   To live is to die a little!

I have a feeling it´s gonna be a good night... So say even the cards    Katta vet nåt som inte jag vet...en hemlighet...faan vad jag hatar hemlighter! Om jag inte har dom sj vill säga.   Håller i mig och väntar. När det gäller henne kan det va vad som helst. Hahahaha! Tokfia!


Puss och KrAm    // Sessan   

Av Madeleine - 8 mars 2011 14:36

Vaknade i morse av "Mamma, mamma, vakna mamma, jag har byggt koja jag!" Något yr och inte riktigt vaken tog jag mig ur sängen och visst va det sant, han hade byggt koja. Alla, kuddar, täcken, filtar och kläder som han hade kommit över låg i en ganska prydlig hög... Jaja sa jag, jättefint. Kom nu så går vi och ser på Bompa. Va inte riktigt med på den. Vakna och hela nystädade golvet fullt med grejer...grejt det!   Ner i sängen igen med en jättepigg tvååring som absolut inte hade tänkt somna om. "Mamma jag är hungrig..." Nej,nej,okey bara att gå upp.

Kände inget at träningvärk från igår. Kändes ganska bra, tills jag skulle gå UPP för trappan. SHIT!! Okey, det va visst värre än jag trodde.   

Va helt plötsligt jäättttehungrig, men hade lovat mig själv att dela upp frukosten på två idag, då jag skulle ut och powerwalka efter lämningen på dagis. Så fick det bli.

Youghurt och grädde med jordgubbar, blåbär och banan och så på med kläderna lite smink och sen till dagis med prinsen.

Hög volym i lurarna och sen gå! SNABBT!! Gick långa rundan (7,5 km) och va rätt slut på sluttampen. Tog långa backen det sista jag gjorde, va kanske det som tog knäcken på mig idag. Väl hemma fick jag fram grejerna så jag kunde köra lite styrka oxå. Men faan vad jag är missnöjd över mig själv när det gäller det. Axeln (den högra) är helt kass och jag orkar knappt hålla upp mig. Suck! Jaja det finns ialf en anledning till att träna. Det kan ju bara bli bättre!   

Jag som brukar va godissugen hela tiden när jag tränar har idag varit sugen på bacon och ägg. Hmm... Lovade mig själv att ställa mig vid spisen sen när jag hämtat Wille. Till lunch fick det bli nåt lite lättare än så, kinagryta, mest proteiner och fina grönsaker. Skulle behöva en PT som stod och skrek lite på mig. En hård sån!   Nu tre timmar efter dusch och lunch har jag träningsvärk deluxe. Och jag har strechat, jag lovar. Magen känns som en planka och benen vill inge mer idag. Tog inte i mer än vanligt så jag vet inte vad jag ska skylle på ens. Min otränade kramgoa (läs småfeta) kropp kanske som inte ville ut idag... Ska strax hämta på dagis, då blir det ytterliga några km, där fick du jävla kropp!!   


Längtar tills på lördag!!!!!     Det ska bli så kul. Idag är det tisdag. Sen är det onsdag och torsdag och fredag och sen, sen är det LÖRDAG!!   

Ska bli underbart att sova på hotell, nån annan har fixat maten och jag ska bara ha kul.   


Ha en underbar kväll alla och speciellt ni med träningsvärk nånstans av nån anledning! Puss och KrAm    // Sessan   


P.s Är fortfarande jävligt sur för att det är svårt att få ett normalt svar av en viss fröken... Grr... Konstigt med en del saker tydligen!


Av Madeleine - 7 mars 2011 14:58

Måndag... Har varit och kollat min dumma arm idag och har en ännu dummare muskel som bråkar med mig. Får vänta på farbror Doktorn som kommer och ger mig en spruta...   

Fikade med Katta innan jag åkte hem. Tur det, känner mig lite nere idag. Darling you light up my life!   

Va jävligt irriterad igår och det har inte gått över än   Brudar säger jag bara... Kommer aldrig förstå mig på nån. Brukar säga KARLAR, nu säger jag TJEJER. Fattar nada. Suck, dubbelsuck!



Tydligen är det väldigt svårt att lyfta telefonen elr ringa tillbaka. Som sagt jag förstår ingenting. Hur jag än gör blir det fel.   


Livet går vidare och för att prata om nåt kul: Det är bara fem dar kvar till lördag.

Lägtar efter att få komma bort. Göra nåt annat och träffa nya människor.


Nu ska Sur-Madde gå ut och springa så humöret blir lite bättre!!!

Inga pussar och kramar idag!    //The Shedevil   

Av Madeleine - 7 mars 2011 06:33

You have a way of coming easily to me

And when you take, you take the very best of me   

So I start a fight cose I need to feel something

And you do what you whant cos I´m not what you wanted


Oh, What a shame

What a rainy ending given to a perfect day

Just walk away, no use defending words that you will never say

And now that I´m sittin´here thinking it through

I´ve never been anywhere cold as you


You put of wall and paint them all in shade of grey

And I stood there loving you and wished them all away

And you come away with a great little story

Of a mess of a dreamer with the nerve to adore you


Oh, What a shame

What a rainy ending given to a perfect day

Just walk away, no use defending words that you will never say

And now that I´m sittin´here thinking it through

I´ve never been anywere cold as you


You never give a damn thing, honey

But I cried, cried for You

And I know you never wouldn´t have told nobody if I died, died for you

Died for You


Oh, what a shame

What a rainy ending to a perfect day

Every smile you fake is so condesending counting all the scars you made

Now that I´m sittin´here, thinkin´it through,

I´ve never been anywere cold as you   

Presentation


Jag är en tjej som vill mkt, men hinner lite... Ibland är jag kanske lite väl mkt tidsoptimist annars är jag bara sen... Har väl för många järn i elden helt enkelt, men vad vore livet annars!? Läs mer under presentationen :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vänner och Nyfnikna


Ovido - Quiz & Flashcards