Direktlänk till inlägg 13 april 2011

April april, om sommaren ändå kunde komma snabbare...

Av Madeleine - 13 april 2011 08:11

April har alltid varit en bra månad för mig. On the edge to summer but still spring. Allting bara väntar på lite värme så att det händer saker...

Säger som Karin Boye; Visst gör det ont när knoppar brister!  

Och visst är det så att vissa datum gör att man mår lite sämre och det gör lite mer ont i hjärtat.   Nästa vecka är det påsk. Ännu en storhelg att ta sig igenom för att tiden ska gå lite till... Jag tror inte tiden läker alla sår. Det är en bra klyscha men fungerar inte i verkligheten. Ialf inte för mig. Jag tror att jag mer elr mindre kan hantera sorgen nu men det gör fortfarande hissnande ont när det är födelsedagar, helger och dylikt. Och jag blir känslig, kanske för känslig för mitt eget bästa.

Skulle vilja låsa in mig i en stuga långt upp i skogen och bara sova bort den här våren. Det är svårt att skaffa sig nya traditioner när man gjort på ett visst sätt i 10 år. Saknaden kanske blir mindre och man lär sig hantera det faktum att man faktiskt måste ta tag i alla saker själv.

Man lär sig nya strategier men är fortfarande lika ensam när det väl gäller. För vem kan man dela sånt här med..?

Det är en jävla tur för mig att jag har min bättre hälft (självklart pratar jag om Katta), vet inte hur jag skulle fixat allt som har strulat det här året utan henne.   Hon är som en stor, varm famn som man alltid kan klättra upp i och alltid finns där... När jag är helt knasig, lugnar hon ner mig, när jag gråter får hon mig att skratta. När Pontus dog fanns hon där och har inte vikt från min sida sedan dess! Vill ni ha definitionen på en riktig vän, där har ni en.  

Vi får väl oxå tacka, bocka och niga för alla knasiga människor som vi mött detta året som gjort oss ännu tightare. Tänk om vi inte hade haft så mkt strul, då kanske vi inte varit så tokiga i varandra!  Och säkert inte gjort lika mkt tokigheter heller för den delen...

Nu håller jag tummar och tår för hennes skull och att det ska bli lite som hon vill så snabbt som möjligt. 

Vill oxå säga tack till den andra hälften som jag ringer och grinar hos...Det betyder rätt mkt att du lyssnar fast jag är rätt pinsamt ibland.


Har jag blivit lite förkyld för första gången på säkert ett år, inte konstigt med alla elaka dagisbaciller, så idag är jag och Wille hemma från skola och dagis och ska ha en mysdag (jaja jag ska jobba lite med våran forskning). Hade tänk dra på spinning imorse men skippade det för jag tror ju inte det är så bra med en begynnande bacilluskhärd i kroppen. Känner att det lät väldigt äckligt nu men det är ju så det känns. Blääää! Hade nästan glömt hur det känns att va förkyld. Tror dessutom det beror mkt på att jag är stressad inför resultatet vi ska prestera och det kommande JOBBIGA datumet här nästnästa vecka...  Känner mig själv ganska bra efter de här (nästan) trettio åren och vet att det är så psykosomatiskt som det kan bli.

Det blir till att bädda ner sig och kolla på Laban och lite BAMSE-film, varmt honungte och njuta av det som njutas kan. 

Läste en intervju med Linda Sundblad, jag måste säga att hon imponerade på mig. Jag tkr hon verkar va en härligt ärlig människa med självdistans, så jag avslutar dagens bloggande med att citera henne och ta hand om mig själv!


"Jag är förälskad i min motgång och min framgång. Det kanske låter konstigt och flummigt, men jag får hela tiden kittelrus av livet. Visst jag har också jobbiga stunder, men jag är lycklig över att få existera, skapa och sjunga."


Puss och KrAm och nyp i stjärten    // Sessan på Ärten   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 11 januari 2015 19:03

Insåg att det var så länge sedan jag bloggade sist att jag inte ens kommer ihåg när... Önskar mig lite mer av detta året. Känns som förra året var ett mellanår i alla avseenden.  Nytt år och det innebär även nya möjligheter. Möjligheter att göra ...

Av Madeleine - 9 juni 2011 15:25

    Under stjärnornas himmel och månskenets ljus, drogs flickan till träden och skogarnas sus. Hon gick ner till myren med sin olycklighet, till det dimhöljda tjärnet med sin bottenlöshet. Mossan var mjuk och hon gick med bara fötter, d...

Av Madeleine - 1 maj 2011 12:04

Det var en gång en busmus som bodde i ett litet hus. Hon gick och la sig ensam nästan varje kväll trots att hon var jättesnäll. Men en dag fick musen nog hon tog sitt pcik och pack och drog. Hon åkte in till stan och tog in på hotell oc...

Av Madeleine - 15 april 2011 14:42

Nu ska jag tönta mig lite, leka fjortis och har skrivit en kärleksdikt! Känner mig nämligen väldigt poetisk för tillfället, haha!!! Ha en fin helg alla glad vänner!      I en längtan så stor det går inte att beskriva, kan det starkaste av hjärt...

Av Madeleine - 14 april 2011 08:17

Här kommer dagens saga:   Det var en gång, långt borta i ett land en liten flicka som ville ha nån att hålla i hand Hennes steg genom livet var kantat av glädje och sorg hon sökte efter något, gick över gator och torg   I hennes hjärta ...

Presentation


Jag är en tjej som vill mkt, men hinner lite... Ibland är jag kanske lite väl mkt tidsoptimist annars är jag bara sen... Har väl för många järn i elden helt enkelt, men vad vore livet annars!? Läs mer under presentationen :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vänner och Nyfnikna


Ovido - Quiz & Flashcards