Direktlänk till inlägg 10 april 2011

IRRITERAD

Av Madeleine - 10 april 2011 17:53

Den här veckan har bjudit på en hel del besvikelser men även glädje.

Folk slutar aldrig förvåna mig och hur dumma kommentarer som man kan få.Men vad gör det när man trivs själv!? Önskar bara att jag kunde vara lite starkare ibland och ta livet med en klackspark och va lite oseriös. Men att visa sig svag är kanske att va stark ibland.

Jag är en virrpanna som vill alldeles för mkt, kan alldeles för lite och söker hela tiden nånting, antagligen mig själv.

Känner väl att jag är lite känslig just nu och hoppas snart på att det ska gå över. Kommer att ta lite tid att få bukt med det dock.

Har haft SÅ ont i huvvet den här veckan och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har nog tränat lite för mkt och tagit i lite för hårt, ska önska mig ett vett nästa år när jag fyller, så jag inte lyfter så tungt.

Har en dålig dag så nu gnäller jag otroligt, hemskt mkt!!

Går ju typ en mil om dagen och sen har jag börjat spinna nån gång i veckan. För alla som haft kommentarer som : Man ska ta det lugnt i början, måste du gå ut så hårt...BLA BLA BLA... För er kan jag tala om att jag inte haft nån bil sen i november (har just fått tillbax den) och har gått nästan en mil om dan, fem dar i veckan... Så det här med att jag skulle gått ut hårt, det gjorde jag i november i såfall när jag blev utan bil. Inte nu. Dessutom tränar jag inför Vårruset som jag faktiskt tänkt genomföra. Avundsjuka folk kan hålla sitt skitsnack för sig själv, jag är inte intresserad av att höra om hur jag ska hantera min kropp, hur snabbt jag ska gå ner, hur mkt jag ska gå, när ni ändå bara sitter där som fetton själva och tar er inte utanför dörren med konstiga dieter och inte nån kondis för fem öre.

Jag förstår att det är jobbigt att Tjockis-Madde som va en grå liten mus helt plötsligt tar lite plats och erövrar sin kropp.

Jag har två ord till er: Fuck you!

Vill jag ha tips och råd, frågar jag dom som jag har förtroende för och som jag litar på. Andra göre sig icke besvär, tack!

Jag säger som min allra käraste vän: Jag tror nån sitter på ett moln och skrattar åt mig just nu!

Så, nu ska jag sluta sura och bli den positiva människan som jag innerst inne är och gå och va lite tokig med "Mitt hjärtas fröjd och glädje"!

Hoppas alla jävlar får en underbar kväll för det tänker fanimej jag ha!


Puss och KrAm och nyp i stjärten!!   // Sessan på ärten   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 11 januari 2015 19:03

Insåg att det var så länge sedan jag bloggade sist att jag inte ens kommer ihåg när... Önskar mig lite mer av detta året. Känns som förra året var ett mellanår i alla avseenden.  Nytt år och det innebär även nya möjligheter. Möjligheter att göra ...

Av Madeleine - 9 juni 2011 15:25

    Under stjärnornas himmel och månskenets ljus, drogs flickan till träden och skogarnas sus. Hon gick ner till myren med sin olycklighet, till det dimhöljda tjärnet med sin bottenlöshet. Mossan var mjuk och hon gick med bara fötter, d...

Av Madeleine - 1 maj 2011 12:04

Det var en gång en busmus som bodde i ett litet hus. Hon gick och la sig ensam nästan varje kväll trots att hon var jättesnäll. Men en dag fick musen nog hon tog sitt pcik och pack och drog. Hon åkte in till stan och tog in på hotell oc...

Av Madeleine - 15 april 2011 14:42

Nu ska jag tönta mig lite, leka fjortis och har skrivit en kärleksdikt! Känner mig nämligen väldigt poetisk för tillfället, haha!!! Ha en fin helg alla glad vänner!      I en längtan så stor det går inte att beskriva, kan det starkaste av hjärt...

Av Madeleine - 14 april 2011 08:17

Här kommer dagens saga:   Det var en gång, långt borta i ett land en liten flicka som ville ha nån att hålla i hand Hennes steg genom livet var kantat av glädje och sorg hon sökte efter något, gick över gator och torg   I hennes hjärta ...

Presentation


Jag är en tjej som vill mkt, men hinner lite... Ibland är jag kanske lite väl mkt tidsoptimist annars är jag bara sen... Har väl för många järn i elden helt enkelt, men vad vore livet annars!? Läs mer under presentationen :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vänner och Nyfnikna


Ovido - Quiz & Flashcards