Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Har styrt och ställt!

Av Madeleine - 12 januari 2011 12:47

Uuuu va jag känner mig duktig idag!   Har styrt och ställt som en liten blå!

Har en hel lista här hemma med grejer som jag bara MÅSTE göra och som jag dragit på hur länge som helst.

Man har inte energi till allt hela tiden!   Elr så lägger man enegin på fel saker helt enkelt...

Undrar om det är det här med att jag har tenta nästa vecka som gjort att jag fått energi till annat. Brukar bli grymt kreativ när det är tentatider...allt annat hinner göras än att läsa, haha! Har det aldrig så rent, nybakat och väldoftande som just då. Tänk hur det kan va!!   Jaja, hela livet handlar om prioriteringar!

Så IDAG, idag har jag ringt en massa telefonsamtal.

Min panna som inte funkat som den ska på ett år, ska nu få en liten besiktning och utvärdering. Bilen är påväg till verkstan, ska ta tag i att få tag i en låne/hyrbil, jag har svarat på en massa blanketter och älskling har dagis resten av veckan. Gött men nu är jag sleten...Ska snart krypa ner i sängen igen innan trollungen kommer hem och håller liv i mor sin.   

Sen blir det väl att ta tag i seminarieuppgiften igen eftersom jag missar seminariet imorgon. Orkar faktiskt inte gå dit och sitta uppe hela dagen. Måste vila mig så det inte blir värre igen. Men men, det är inget att göra åt det. SUCK!   När livet kommer emellan är det väl bara att ta det lite piano ett tag. Är väldigt dålig på att lyssna på kroppen och nu har jag kört i 200 hela hösten och vintern, inte konstigt det händer saker tillslut. MEN jag hatar att inte ha kontroll, har ett sjukt kontrollbehov och behöver lära mig att ta det lite som det kommer. Viktig läxa det tror jag. Det blir ju lite lättare att njuta av det man får då.   Jaja, man är väl inte storasyster för inget. Skönt när nån annan kan ta över ibland och stötta upp en lite. Har en väldigt fin familj (fullt ös, medvetslös) och många goa vänner. Är väldigt glad för det!   

Ska man beskriva min familj så kan man ju bli lite smått förvirrad och snurrig, haha! Vi är rätt många!? Rätt många är rätt ord...Pratglada, högljudda, attensionkåta, glada och underhållande brudar och killar i olika åldrar som umgås tätt och mindre tätt. Oftast kör vi järnet på alla möjliga plan och har mkt kul tillsammans. Tänker ofta på att vi är som en medelhavsfamilj som umgås mkt runt go mat, högljutt och med mkt värme. Vi pratar om ALLT! (från snusk till slusk)

Inte lätt att skaffa nån partner som passar in här inte, måste nog kunna bju lite på sig sj, va lite högludd och va bäst! Haha   Inget jag behöver oroa mig för i nuläget ändå så.


No nu är det time for a break och soffsofta deluxe med medicinboken som kamrat! Eventuellt en kaffe oxå    

Puss & KrAm på er därute!   Och glöm inte njuta av det fina vädret om ni kan! Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!    // Sessan   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 11 januari 2015 19:03

Insåg att det var så länge sedan jag bloggade sist att jag inte ens kommer ihåg när... Önskar mig lite mer av detta året. Känns som förra året var ett mellanår i alla avseenden.  Nytt år och det innebär även nya möjligheter. Möjligheter att göra ...

Av Madeleine - 9 juni 2011 15:25

    Under stjärnornas himmel och månskenets ljus, drogs flickan till träden och skogarnas sus. Hon gick ner till myren med sin olycklighet, till det dimhöljda tjärnet med sin bottenlöshet. Mossan var mjuk och hon gick med bara fötter, d...

Av Madeleine - 1 maj 2011 12:04

Det var en gång en busmus som bodde i ett litet hus. Hon gick och la sig ensam nästan varje kväll trots att hon var jättesnäll. Men en dag fick musen nog hon tog sitt pcik och pack och drog. Hon åkte in till stan och tog in på hotell oc...

Av Madeleine - 15 april 2011 14:42

Nu ska jag tönta mig lite, leka fjortis och har skrivit en kärleksdikt! Känner mig nämligen väldigt poetisk för tillfället, haha!!! Ha en fin helg alla glad vänner!      I en längtan så stor det går inte att beskriva, kan det starkaste av hjärt...

Av Madeleine - 14 april 2011 08:17

Här kommer dagens saga:   Det var en gång, långt borta i ett land en liten flicka som ville ha nån att hålla i hand Hennes steg genom livet var kantat av glädje och sorg hon sökte efter något, gick över gator och torg   I hennes hjärta ...

Presentation


Jag är en tjej som vill mkt, men hinner lite... Ibland är jag kanske lite väl mkt tidsoptimist annars är jag bara sen... Har väl för många järn i elden helt enkelt, men vad vore livet annars!? Läs mer under presentationen :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vänner och Nyfnikna


Ovido - Quiz & Flashcards